خبرآمد
چهارشنبه 3 مرداد

تجلیل از عکاسان پیشکسوت در شهرستان کلیبر

امتیاز شما به این خبر
5/5

در این مراسم از “ناصر غضنفری”، “سیروس لطفی” و “صالح اصغری” سه تن از عکاسان پیشکسوت شهرستان کلیبر تجلیل می‌شود.

گفتی است “ناصر غضنفری” متولد 1316 کلیبر است. وی از هنرمندان خوش‌نام هنر عکاسی در این شهرستان بوده و از سال 1345 فعالیت در زمینه عکاسی را آغاز کرده است.

اکثر شهروندان و خانواده‌های روستاهای همجوار کلیبر اثری از هنر ایشان در آلبوم خاطرات خود به یادگار دارند.

وی شاگردان بسیاری را در حوزه هنر عکاسی در شهرستان کلیبر تربیت کرده است.

“سیروس لطفی” نیز متولد 1337 کلیبر بوده و به علت علاقه واقر به طبیعت به هنر عکاسی روی آورده است.

لطفی فعالیت عکاسی خود را از سال 1358 آغاز کرده و پس از ۴۴ سال فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌ی عکاسی و فیلمبرداری همچنان در این حوزه به فعالیت می‌پردازد.

آثار وی درکتاب جغرافیای سازمان یونسکو به چاپ رسیده است. این عکاس خوش‌نام پیش از این نیز توسط ارگان‌های دولتی از جمله اداره ارشاد کلیبر و دانشگاه آزاد شبستر مورد تقدیر واقع شده است.

همچنین “صالح اصغری” نیز از سال ۱۳۵۵ فعالیت عکاسی خود را آغاز کرده و برگزیده مسابقه عکس سازمان ملل، برگزیده هشتمین دوسالانه‌ی جهانی عکس بارسلونا، مقام اول کشوری در جشنواره تجسمی معلمان کشور، کسب مقام اول کشوری از جشنواره ایرانشناسی، رتبه‌ی عالی کشوری از جشنواره‌ی اصلاح الگوی مصرف، کسب مقام سوم کشوری از هشتمین سوگواره‌ی عکس عاشورا، کسب رتبه برتر در جشنواره‌ی ملی کتابداری ایران، برگزیده جشنواره سراسری عکس محیط زیست، برگزیده جشنواره کشوری عکس آرد و نان، برگزیده جشنواره کشوری عکس تعاون، برگزیده جشنواره‌ کشوری زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی، دریافت دیپلم افتخار از جشنواره‌ سیمای جوان آذربایجان شرقی، برگزاری اولین نمایشگاه عکس انفرادی در شهرستان با موضوع تعلیم و تربیت از دیدگاه تصوی، چاپ آثار در ده‌ها روزنامه‌ی داخلی و خارجی و کتابهای درسی از جمله فعالیتهای وی محسوب می‌شود.

آیین اختتامیه دومین جشنواره‌ی سراسری عکس روستایی و عشایری کلیبر روز جمعه چهاردهم مهرماه ساعت 16 در سالن پوریای ولی شهرستان کلیبر برگزار می‌شود.

به نقل از:روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *